28./29. august 2010 Fredrikstad

Hadde dessverre ikke fått trent så mye som jeg ønsket før helgens konkurranser, men det var bare å gjøre sitt beste 🙂

Kjetil dro i forkant da Victor skulle i bursdag fredag kveld. Flaks at stevne kun var ca 40 minutter unna 😀

Lørdagen startet med hopp 2, og dommer var Petter Nordlien. Det er egentlig bare en ting å si om det løpet – rompeføring 😦 !!! Démi skulle i en 180 graders sving og så tilbake mellom hindrene. Som vanlig kom hun som en rakett og jeg sto til og med plassert riktig, men så klarer jeg å bøye meg ned, rompe rett ut og hun tar hindre tilbake istedenfor mellom. Fortsetter som om ingenting har skjedd og fy søren for et løp Démi gikk! Jeg må nesten skrive det, for jeg sto mye nesten stille og bare dirigerte med armene der det var tett og mange hindre…….. En uvant måte å føre på…….. Resultat: disk

Så var det agility 1 og disse evindelige feltene, dommer Petter Nordlien. Har fått dem til på alle treninger i det siste, dog med target. Tok en avgjørelsen i forkant av briefing – «Jeg driter i hvor jeg skal etter felthinderne, nå skal jeg gjøre AKKURAT som på trening!» Som sagt så gjort – hva skjer? FEILFRITT 😀 😀 😀 Vårt første agilitynapp i Norge 😀 ! Ja, det ble dårlig linje etter møne når jeg fortsatte rett frem og vi skulle til venstre, men hva gjør vel det, Démi løp ned hele feltet 😀 ! Samme gjorde hun på stigen og hun sto fint på vippa 😀 ! Og bonus ble – 1. plass 🙂 !

Jeg gikk ikke lag denne dagen for jeg synes ikke det er noe vits å gå lag når Démi har så dårlig felt. Laget i dag var Malin, Kjetil, Bente og Nina og det gikk VELDIG bra, 3 av 4 gikk feilfritt og laget vant 😀 !

Søndagen startet også med hopp 2, dommer Magne Alden. Démi hadde super fart og jeg måtte handle annerledes da Démi setter avgårde 🙂 Skulle svinge til høyre etter rett rør og jeg hadde planlagt å si «Démi» veldig tidlig, mens hun var inne i røret, men det var denne farten gjennom et rett rør da……… Démi var fortsatt inne i røret når jeg sa «Démi», men det var bare såvidt…… Démi fyker videre rett frem uten å se på meg og tar feil hinder 😦 Jeg ropte Démi flere ganger, men jeg sto jo helt feil! Jeg var flink til å ikke løp på så jeg sto igjen ved hindre hun skulle ta ved å hoppe mot meg, men kroppen min pekte jo videre rett frem……jeg skulle jo selvfølgelig ha snudd – det VET jeg jo fungerer på trening. Fortsatte som om ingenting hadde hent og Démi gikk «drit» bra 🙂 Men «svinge etter rett rør» ble høynet på prioriteringslisten over hva som skal trenes videre på. Resultat; disk

Agilityløpet, dommer Magne Alden. Agløpet i dag var en flause, jeg falt tilbake til gamle synder og begynner å sakke farten ved nedgangen som = Démi hopper. Hode og bena MÅ kommunisere bedre. Fikk feltfeil på møne også, men det var feildømt i følge de som satt og så på, men det var ikke bra nok i mine øyne. Men lørdagen beviste at hvis jeg gjør som jeg foreløpig må, tar Démi alle feltene. Nå må jeg bruke vinteren til å trene Démi på at uansett hva jeg gjør, så skal hun gjøre jobben sin. Jeg vet jo at Démi har bra fart, men i dag må jeg si at jeg opplevde noe resultatmessig som jeg aldri har opplevd før! Det må jo ha vært noe feil……., men på resultat lista står det at den som vant og gikk hinderfeilfritt, fikk 9,81 sekunder i tidsfeil, det er jo greit nok, MEN jeg fikk 2. plass med 10 feil og slo vinneren med 29 sekunder…….. Er DET mulig? Sjekket så tredjeplassen og den ekvipasjen slo jeg med 16 sekunder! Jeg så ingen av de andre ekvipasjene gå, men det må jo være noe gærnt… Démi er rask, men ikke SÅ rask…..

Lagløpet idag var jeg med på, egentlig veldig dumt etter SÅ dårlig agilityløp, men men…… Ga full gass fra starten og det så lovende ut, mener Démi var på mønefeltet kjører på videre og skal så handle en jakkotus, men jeg var på etterskudd og dum som jeg var så handlet jeg ikke jaakotus’en der jeg var men prøvde meg på en «brannslukking» og Démi fyker i feil rørinngang. Fortsetter som om ingenting har skjedd og hun tar et svakt stigefelt, en bra vippe og på innspurten (5 siste hindrene) sier jeg bare «gjennom», peker på pølsa og stikker sideveis og videre mot mål og Démi kommer som ei kule!!! YEESSSS! Der har vi svaret 😀 – stole på Démi og kjøre sideveis avstand 😀 DET skal jeg teste neste lørdag, men før det blir det en trening i Askim og i hvert fall to feltreninger i hagen om ikke TRE!!! Og en ting til, skal også utfordre meg selv til å tørre og gå lengre fra i starten, også sideveis!

Avsluttet helgen med feber og vond hals, men var gjør vel det når vi har fått NAPP i agility 😀 😀 😀 DÉMI RULER!!!!!!!!!!!! Og ikke minst MANGE hyggelige agilityfolk 😀

7 kommentarer

Filed under Agility konkurranser

7 responses to “28./29. august 2010 Fredrikstad

  1. Ja, dere «ruler» sammen på banen 🙂 Gratulerer med nappet !!

  2. Gratulerer med napp 😉 Lønner seg som regel å gjøre som på trening.

  3. Marianne

    Grattis igjen med napp og mange bra løp -og ikke minst knall fart!! 😉

  4. Vi som satt i teltet stusset også på at du kom 20 sek under standardtiden på ag2 løpet søndag, Mette som var skriver spurte et par ganger om det var riktig og fikk det bekreftet av Per. Demi har en herlig fart i kroppen og uten stopp på feltene så går det fort. Og det stemmer at den feilfrie fikk tidsfeil.
    :-). Banen var 150 mtr synes jeg å huske.
    Skal bli moro å følge dere fremover ! Gratulerer så mye med napp !!!

  5. Congratulation for the first place!!!! Go for it!

  6. Gratulerer igjen med et etterlengtet agilitynapp!!! Håper du er i bedre form så du får trent litt før helgen!

Legg igjen en kommentar